Hey everybody! (o jedle a konzume)

Čaute.

Rozhodla som sa vám napísať niečo skutočné.

Radím sa medzi fanúšikov skvelého jedla, nie som vegetárián, vegán, ani netrapoším s výberom mlieka, kávy, raw dezertov a podobných výrobkov, ktoré do nás natlakovali médiá a rôzne spoločenstvá celkom odôvodnene. Už asi každý vie, že čo je BIO, RAW, VEGAN, GLUTEN FREE, PROTEIN a iné ''supernázvy'' - nemusí byť hneď super a hlavne, bude to drahšie, ako ''naozajstný BIO výrobok'' obyčajné jablko zo stromu. Rada by som povedala, že je to len drahá reklama, ale tento problém je niekde inde. Tá reklama je dosť dobrá, inak by sme si to nekúpili, že?

Rada sa venujem ovčeniu národa a pobláznenmu davu, ktorý už nechce jesť niečo bez nápisov na obale hovoriacich o pridanej hodnote produktu. Myslím si, že ak by som si založila firmu na ''BIO jablko''a hromadne by som ich otrhávala z babkinho stromu na záhrade, no pridala by som exkluzívnu etiketu, sáčok, obal, papier, hocičo trendy, dizajnové a zaujímavé, bola by som milionár. Na ľudskej hlúposti. To by ma asi trochu mrzelo. Samozrejme v tejto konzumnej dobe je veľmi ťažko si vybrať niečo, čo má aj kvalitu aj dobrú cenu a neklame to.

Pozrite sa do chladničky. Pozrite sa na nápisy v obchode. Viete, že v tescu majú 15 druhov ryže? Keď poviem priateľovi, nech kúpi ryžu, v obchode mi zavolá (vďaka bohu operátorom za 4G siete, možeme rýchlejšie a viac komunikovať o tom, akí sme nemožní) a vymenuje mi od dlhozrnnej, cez basmati, arborio a ryžu na rizoto skoro 15 druhov, medzi tým ja zaspím a rozmýšľam, čo vlastne navarím a či prispôsobím recept nákupu alebo nákup receptu. Veľmi rýchlo sa opäť zobudím, rozčúlim a poviem mu, nech kúpi tú najobyčajnejšiu. Samozrejme, taká tam nie je. Všetky majú nejaké označenie, štítok, druh, kvalitu, dĺžku a kategóriu do ktorej patria. Uvedomujeme si túto masu vecí, ktoré každý deň zažívame? Túto preplnenú dobu tovarmi? Nevadí nám to?

Čo je teda skutočné?

Raz som sa dostala k jednému bystrému mužovi, ktorý tvrdí, že naša generácia sa nevie rozhodovať. Prejdeme 15 obchodov s topánkami a nakoniec nekúpime ani jedny. Bola by som rada, ak by sme sa zamysleli nad sebou, že hlúpneme a že počúvame trendy a módu, ktorú diktujú marketingoví stratégovia a celebrity, ktoré majú tiež svojich manažérov a marketérov, aby výrobky, ktoré sami predávajú propagovali v súčinnosti s inými značkami ako Nike, Puma, Adidas napríklad. Toto brandstoročie je pre človeka so selským rozumom naozaj veľkou bublinou. Dúfam, že rýchlo praskne a ľudia si uvedomia, že jeme, čo my chceme a nie to, čo niekto diktuje. Obliekame si to, čo sa nám páči a nie to, čo niekto diktuje. Trendová bublina!  Ach... Ja teda ihlou do nej pichám, kde sa len dá. Ak chcete, aj vám požičiam nejaké, aby sme to spolu prestali uznávať.

Na čo si budeme pamatať v starobe? Ako sme čakali pred iPhone predajňou celú noc miesto stanovačky pri ohni?



Disgusting............

Staršie články